- BİLİŞİM TEKNOLOJİLERİ ÖĞRETMENLERİ - TEKNOLOJİ LİDERLİĞİ
- TEKNOLOJİ LİDERLİĞİ
- Liderlik denilince akla birçok tanım gelmekle beraber en genel biçimiyle liderliği ” Bir amaca ulaşmak yolunda kişinin insanlar üzerinde isteyerek etki yapma süreci” olarak tanımlamak mümkündür.
- Teknoloji liderinin ise sınıflarda teknoloji entegrasyonunu sağlayabilecek bir okul iklimi oluşturulması için gerekli bilgi ve beceriye sahip olmasının yanı sıra, teknolojiyi bizzat kullanabilecek nitelikte olması gerekmektedir.
- TEKNOLOJİ LİDERLİĞİ STANDARTLARI
- Planlama ve öğrenme ortamlarının tasarımı ve deneyimler
· Öğretme, öğrenme ve müfredat
- Ölçme ve değerlendirme
- Verimlilik ve mesleki uygulama
- Sosyal, etik, hukuki ve insan sorunları
- Teknoloji ortamların için yöntemler, politikalar, planlama ve bütçeleme
- Liderlik ve vizyon
1) PLANLAMA VE ÖĞRENME ORTAMLARININ TASARIMI VE DENEYİMLER
Ø Öğrencilerin değişik ihtiyaçlarını desteklemek için teknolojiyle zenginleştirilmiş öğretim stratejilerini uygulamayı sağlayacak uygun öğrenme fırsatları tasarlamalıdır.
Ø Öğrenme ortamlarının ve deneyimlerin planlanmasında, teknoloji odaklı öğrenme ve öğretme ile ilgili güncel araştırmaları kullanır.
Ø Teknoloji kaynaklarını belirler ve bunların ders kazanımları için doğruluğunu ve uygunluğunu değerlendirir.
Ø Öğrenme aktiviteleri bağlamında teknoloji kaynaklarının yönetiminin planlamasını yapar.
2) ÖĞRETME, ÖĞRENME VE MÜFREDAT
Ø Eğitim teknolojisi liderleri öğrenmeyi artırmak için teknolojiyi kullanacak metot ve stratejileri içerecek planları modeller, tasarlar ve yayar.
Ø Ders kazanımlarını hedefleyen teknoloji destekli deneyimlere olanak sağlar.
Ø Öğrencilerin değişik ihtiyaçların göz önünde bulunduran öğrenci merkezli stratejileri destekleyecek teknolojiyi kullanır.
Ø Öğrencilerin üst düzey becerilerini ve yaratıcılığını ortaya çıkaracak teknolojiyi kullanır.
Ø Teknolojiyle bütünleştirilmiş ortamlarda öğrencilerin öğrenme aktivitelerini yönetir.
3) ÖLÇME VE DEĞERLENDİRME
Ø Öğrencilerin konuyu ne kadar öğrendiğini ölçmek için teknolojiyi değişik ölçme tekniklerine uygulayarak kullanılır.
Ø Öğrenmeyi artırmak için teknoloji kaynaklarını kullanarak verileri toplayıp analiz eder, sonuçları yorumlar ve bulguları paylaşır.
4)VERİMLİLİK VE MESLEKİ UYGULAMA
Ø Eğitim teknolojisi liderleri kendi verimliliklerini ve mesleki uygulamalarını geliştirmek ve arttırmak için teknoloji kaynaklarını kullanma suretiyle ürünleri tasarlar, geliştirir, değerlendirir ve modelini yapar.
5)SOSYAL, ETİK, HUKUKİ VE İNSAN SORUNLARI:
Ø Teknoloji kullanımıyla ilgili hukuki ve etik uygulamaları modeller ve öğretir.
Ø Teknoloji kaynaklarının sağlıklı ve güvenli bir şekilde kullanılmasını sağlar.
Ø Bütün öğrencilerin eşit şekilde teknolojiye erişimini sağlar.
6)TEKNOLOJİ ORTAMLARI İÇİN YÖNTEMLER, POLİTİKALAR, PLANLAMA VE BÜTÇELEME
Ø Sınıflarda öğretimi gerçekleştirecek okulun teknoloji kaynaklarını ve imkânlarını kullanır.
Ø Teknoloji kaynaklarının planlanmasında ve satın alınmasında prosedür ve yönergeler izler.
Ø Okul kaynaklarının, teknoloji kaynaklarının ve satın alımın yönetimiyle ilgili mesleki gelişim fırsatlarını kullanır.
7) LİDERLİK VE VİZYON
Ø Eğitim teknolojisi liderleri vizyonun gerçekleşmemsinde geniş kapsamında teknolojinin entegrasyonu ve ortamı teşvik etmek için ortak vizyonun geliştirilmesini sağlar.
Ø Okullardaki değişim sürecini yönetecek bilgi ve strateji uygular.
Ø İşbirliği, ittifak ve partnerlik gibi grup süreci becerilerini uygular.
Ø Okuldaki teknoloji planlaması ve uygulamasının geliştirilmesinde ve değerlendirilmesinde öncülük eder.
Ø Okul bazında yapılan program geliştirme, mesleki gelişim, okul imkân ve kaynaklarının yönetimi, kablosuz bağlantı veya teknoloji kullanımıyla ilgili değimin yönetimine aktif olarak katılır.
- TEKNOLOJİ LİDERİNİN GENEL ÖZELLİKLERİ





- TEKNOLOJİ LİDERİ ÖĞRETMENLER
Değişik yeterlik alanları altında bulunan teknoloji ile ilgili göstergelerden belli başlıları aşağıda verilmiştir;








