Teknoloji Liderliği

- BİLİŞİM TEKNOLOJİLERİ ÖĞRETMENLERİ - TEKNOLOJİ LİDERLİĞİ
     - TEKNOLOJİ LİDERLİĞİ
  • Liderlik denilince akla birçok tanım gelmekle beraber en genel biçimiyle liderliği ” Bir amaca ulaşmak yolunda kişinin insanlar üzerinde isteyerek etki yapma süreci”  olarak tanımlamak mümkündür.
  • Teknoloji liderinin ise sınıflarda teknoloji entegrasyonunu sağlayabilecek bir okul iklimi oluşturulması için gerekli bilgi ve beceriye sahip olmasının yanı sıra, teknolojiyi bizzat kullanabilecek nitelikte olması gerekmektedir.
                                   
   - TEKNOLOJİ LİDERLİĞİ STANDARTLARI  
  • Planlama ve öğrenme ortamlarının tasarımı ve deneyimler
·         Öğretme, öğrenme ve müfredat
  • Ölçme ve değerlendirme
  • Verimlilik ve mesleki uygulama
  • Sosyal, etik, hukuki ve insan sorunları
  • Teknoloji ortamların için yöntemler, politikalar, planlama ve bütçeleme
  • Liderlik ve vizyon
                                         
1)  PLANLAMA VE ÖĞRENME ORTAMLARININ TASARIMI VE DENEYİMLER
Ø  Öğrencilerin değişik ihtiyaçlarını desteklemek için teknolojiyle zenginleştirilmiş öğretim stratejilerini uygulamayı sağlayacak uygun öğrenme fırsatları tasarlamalıdır.
Ø  Öğrenme ortamlarının ve deneyimlerin planlanmasında, teknoloji odaklı öğrenme ve öğretme ile ilgili güncel araştırmaları kullanır.
Ø  Teknoloji kaynaklarını belirler ve bunların ders kazanımları için doğruluğunu ve uygunluğunu değerlendirir.
Ø  Öğrenme aktiviteleri bağlamında teknoloji kaynaklarının yönetiminin planlamasını yapar.
                                       
2) ÖĞRETME, ÖĞRENME VE MÜFREDAT
Ø  Eğitim teknolojisi liderleri öğrenmeyi artırmak için teknolojiyi kullanacak metot ve stratejileri içerecek planları modeller, tasarlar ve yayar.
Ø  Ders kazanımlarını hedefleyen teknoloji destekli deneyimlere olanak sağlar.
Ø  Öğrencilerin değişik ihtiyaçların göz önünde bulunduran öğrenci merkezli stratejileri destekleyecek teknolojiyi kullanır.
Ø  Öğrencilerin üst düzey becerilerini ve yaratıcılığını ortaya çıkaracak teknolojiyi kullanır.
Ø  Teknolojiyle bütünleştirilmiş ortamlarda öğrencilerin öğrenme aktivitelerini yönetir.

3) ÖLÇME VE DEĞERLENDİRME
Ø  Öğrencilerin konuyu ne kadar öğrendiğini ölçmek için teknolojiyi değişik ölçme tekniklerine uygulayarak kullanılır.
Ø  Öğrenmeyi artırmak için teknoloji kaynaklarını kullanarak verileri toplayıp analiz eder, sonuçları yorumlar ve bulguları paylaşır.

4)VERİMLİLİK VE MESLEKİ UYGULAMA
Ø  Eğitim teknolojisi liderleri kendi verimliliklerini ve mesleki uygulamalarını geliştirmek ve arttırmak için teknoloji kaynaklarını kullanma suretiyle ürünleri tasarlar, geliştirir, değerlendirir ve modelini yapar.

5)SOSYAL, ETİK, HUKUKİ VE İNSAN SORUNLARI:
Ø  Teknoloji kullanımıyla ilgili hukuki ve etik uygulamaları modeller ve öğretir.
Ø  Teknoloji kaynaklarının sağlıklı ve güvenli bir şekilde kullanılmasını sağlar.
Ø  Bütün öğrencilerin eşit şekilde teknolojiye erişimini sağlar.

6)TEKNOLOJİ ORTAMLARI İÇİN YÖNTEMLER, POLİTİKALAR, PLANLAMA VE BÜTÇELEME
Ø  Sınıflarda öğretimi gerçekleştirecek okulun teknoloji kaynaklarını ve imkânlarını kullanır.
Ø  Teknoloji kaynaklarının planlanmasında ve satın alınmasında prosedür ve yönergeler izler.
Ø  Okul kaynaklarının, teknoloji kaynaklarının ve satın alımın yönetimiyle ilgili mesleki gelişim fırsatlarını kullanır.

7) LİDERLİK VE VİZYON
Ø  Eğitim teknolojisi liderleri vizyonun gerçekleşmemsinde geniş kapsamında teknolojinin entegrasyonu ve ortamı teşvik etmek için ortak vizyonun geliştirilmesini sağlar.
Ø  Okullardaki değişim sürecini yönetecek bilgi ve strateji uygular.
Ø  İşbirliği, ittifak ve partnerlik gibi grup süreci becerilerini uygular.
Ø  Okuldaki teknoloji planlaması ve uygulamasının geliştirilmesinde ve değerlendirilmesinde öncülük eder.
Ø  Okul bazında yapılan program geliştirme, mesleki gelişim, okul imkân ve kaynaklarının yönetimi, kablosuz bağlantı veya teknoloji kullanımıyla ilgili değimin yönetimine aktif olarak katılır. 
                     
  - TEKNOLOJİ LİDERİNİN GENEL ÖZELLİKLERİ

*      Vizyon ve planlama
*      Hizmet içi eğitimler ve seminerler
*      Teknolojinin elde edilmesi ve mevcut altyapının idamesi
*      Teknolojinin etkin bir şekilde kullanabilme yeteneği
*      İletişim becerisi


 - TEKNOLOJİ LİDERİ ÖĞRETMENLER
Değişik yeterlik alanları altında bulunan teknoloji ile ilgili göstergelerden belli başlıları aşağıda verilmiştir;
*      Bilgi ve iletişim teknolojileri ile ilgili yasal ve ahlaki sorumlulukları bilir ve bunları öğrencilere kazandırır.
*      Teknoloji okur-yazarıdır.
*      Bilgi ve iletişim teknolojilerindeki gelişmeleri izler.
*      Bilgi ve iletişim teknolojilerinden bilgiyi paylaşma amacıyla yararlanır.
*      Bilgi ve iletişim teknolojileri de kullanarak, farklı deneyimlere, özelliklere ve yeteneklere sahip öğrencilere uygun öğrenme ortamları hazırlar.
*      Teknoloji ortamlarındaki öğretme-öğrenme ile ilgili kaynaklara ulaşır, bunları doğruluk ve uygunlukları açısından değerlendirir.
*      Teknoloji kaynaklarının etkili kullanımına model olur ve bunları öğretir.
*      Araç-gereç ve teknolojinin kullanıldığı öğrenme ortamlarında sağlık ve güvenliğe öncelik veren önlemleri uygular.
*      Bilgi ve iletişim teknolojilerini de kullanarak değerlendirme sonuçlarını veliler, okul yönetimi ve diğer eğitimcilerle paylaşır.